Trzęsienie ziemi, Fukushima i Google

0
154
Rate this post

Reklama w internecie
Trzęsienie ziemi w Japonii, wielka fala tsunami uszkadza elektrownię atomową, informacja roznosi się po całym świecie i ludzie od razu zaczynają sprawdzać w wyszukiwarce co się dzieje. Google Insight for Search, mechanizm gromadzący i analizujący wyszukiwane hasła na całym świecie pokazuje trendy i zainteresowania internautów używających Google.

Trzęsienie ziemi wzbudziło, że się tak wyrażę, eksplozję zainteresowania na całym świecie. Lawinowo wzrosła ilość wyszukań i ciągle utrzymuje się na znacznie wyższym poziomie niż przed feralnym wydarzeniem.Awaria elektrowni atomowej Fukushima także jest częstym tematem poszukiwań.

Dlaczego o tym piszę? Chcę pokazać możliwości jakie daje Google Insight for Search. Jak pozwala zaobserwować to, czego ludzie szukają i z jaką intensywnością.

W tym przypadku frazy związane z katastrofą niezbyt się przydadzą do prowadzenia biznesu. Natomiast pisałem już wcześniej o możliwościach jakie daje to narzędzie przy planowaniu kampanii reklamowych i działań marketingowych w przypadku usług i towarów sezonowych.