Upominki reklamowe to małe drobiazgi, które potrafią szybko poprawić humor – zwłaszcza kobietom. Jaki powinien być zatem idealny upominek reklamowy? Po pierwsze: musi być mały, a więc naprawdę być drobiazgiem. Jeśli kobieta otrzyma od firmy, na przykład odzieżowej, bluzkę, to z pewnością zacznie długo analizować, dlaczego ją dostała. Najprawdopodobniej uzna, że produkt miał wadę, nie sprzedał się przez rok, pochodzi z gorszego źródła lub jest uszyty z przeciętnej jakościowo tkaniny. Jednym słowem: zacznie podejrzewać, a w ten sposób sprzedawca na pewno nie uzyska swojego celu.
O wiele lepiej będzie, jeśli taka kobieta otrzyma coś naprawdę małego, co oczywiście nie oznacza, że upominek reklamowy ma mieć niską wartość. Po drugie: musi przykuwać wzrok, a więc być taki, by kobieta powiedziała o nim „słodki” lub „uroczy”. Niezależnie od tego, czy będzie to brelok do kluczy, saszetka zapachowa, elegancki długopis czy miś-magnes na lodówkę, kobieta ma go po prostu chcieć zanim go w ogóle dostanie. Po trzecie i najważniejsze: jeśli w ramach akcji promocyjnej rozdajemy wszystkim takie upominki, to dawajmy je naprawdę wszystkim. Jeśli kogoś pominiemy, to efekt naszych działań będzie po prostu katastrofalny.