Więcej kampanii reklamowych w serwisach społecznościowych

0
78
Rate this post

Aż 86% amerykańskich firm planuje przeznaczyć więcej pieniędzy na działania marketingowe w serwisach społecznościowych w 2010 roku, a 13% chce utrzymać obecny poziom wydatków reklamowych w tych mediach. Głównym powodem tych działań jest duża aktywność użytkowników w tych mediach, bardzo dokładna mierzalność działań marketingowych oraz możliwość realizacji specjalnych akcji dedykowanych.

Firmy Econsultancy i Bigmouthmedia opracowały raport “Social Media and Online PR Report”, który pokazuje poziom zainteresowania firm działaniami w obszarze PR w internacie oraz w serwisach społecznościowych (Facebook and Twitter) do celów marketingowych.

Ponad 50% firm twierdzi, że główną barierą w lepszym wykorzystaniu social media są ograniczone zasoby w ramach firmy (ludzie i czas). Z kolei 90% przedstawicieli firm dostrzega większe znaczenie social media niż rok temu (głównie ze względu na ilość czasu spędzanego na stronach tych serwisów).Wiele firm eksperymentuje w social media pomimo braku mierzalnych benefitów. Tylko 25% przedsiębiorstw twierdzi, że osiągnęło konkretną wartość, a ponad połowa (60%) uważa że osiągała „pewne” korzyści ale niezbyt konkretne.