W Google AdWords zachodzą ciągłe zmiany. Kolejne ulepszenia mają za zadanie usprawnić działanie systemu i sprawić, by reklamodawcy mogli trafniej kierować reklamy dzięki dodatkowym ulepszanym opcjom. Dzięki wprowadzonej kolejnej zmianie dotyczącej kierowania na sieć reklamową reklamy mogą być wyświetlane na odpowiednich stronach w całej sieci Google w oparciu o wybrane słowa kluczowe.
Zmiany dotyczą kierowania. było:
(1) Trafne strony w całej sieci;
(2) Tylko trafne strony w zarządzanych miejscach docelowych, grupach odbiorców i tematach.
Po zmianach jest:
(1) Wyświetlanie reklam na stronach, które pasują do najogólniejszej metody kierowania;
(2) Wyświetlanie reklam tylko na stronach, które pasują do wszystkich wybranych metod
W przykładzie zamieszczonym na blogu Google AdWords opisano jak: reklamy zaczęłyby się pojawiać na stronach dotyczących „obuwia sportowego”, „obuwia tenisowego” oraz „tenisówek” w sieci reklamowej Google. Jeśli dodacie miejsca docelowe, odbiorców lub temat, reklamy nadal będą wyświetlane tylko na odpowiednich stronach w ramach wybranego miejsca docelowego, odbiorców lub tematu.